Seuraava toteutus syksyllä 2025
Laajuus
30 opintopistettä
Oppimismenetelmät
12 koulutuspäivää, itsenäinen opiskelu, simulaatiotyöpajat, työharjoittelu, vertaiskäynnit sekä kehittäminen ja konsultointi
Sairaanhoitajat ja ensihoitajat, joilla on AMK- tai opistoasteen tutkinto sekä työ anestesiahoitoon liittyvissä tehtävissä (leikkaussali, heräämö, tehohoito, päivystys, valvontayksiköt ja ensihoito).
Vahvistetaan myöhemmin
Lisätiedot

Koulutukselle on myönnetty kansainvälinen IFNA-rekisteröinti International Federation of Nurse Anesthetists -järjestön koulutuskomitean toimesta vuoteen 2029 asti.

Erikoistu anestesiahoitotyöhön kansainvälisesti tunnustetussa täydennyskoulutuksessa

Missiomme on kouluttaa anestesiahoitotyön osaajia, joilla on syventyneet kliiniset tieto-taidot, ja jotka pystyvät edistämään alaansa sekä kehittämään anestesiahoitajan työtä vaativissa toimintaympäristöissä.

Anestesiahoitotyöhön erikoistunut osaaja -koulutuksen opinnoissa korostuvat käytäntölähtöisyys ja kriittinen ajattelu, potilasturvallisuus sekä ennakoiva kliininen päätöksentekokyky, jotka edistävät laadukkaiden anestesiapalveluiden tuottamista.

Opetussuunnitelmaa ja osaamisen arviointia on kehitetty systemaattisesti ja se on mahdollistanut koulutuksen International Federation of Nurse Anesthetists (IFNA) -rekisteröinnin ainoana Suomessa.

Opetussuunnitelman lähtökohtana on World Health Organizationin (WHO) mukainen eurooppalainen anestesiahoitajan opetussuunnitelma sekä Suomen Anestesiasairaanhoitajat ry:n laatimat osaamisvaatimukset. Koulutuksen jälkeen sinulla on valmiudet toimia monipuolisissa anestesiahoitotyön toimintaympäristöissä.

• Anestesiahoitotyön kliininen osaaminen 10 op
  • Tiimi- ja työelämäosaaminen 5 op
  • Hätätilanteissa toimiminen 5 op
  • Kehittämis- ja konsultointiosaaminen 5 op
  • Anestesiahoitotyön harjoittelu 5 op

Tarkemmat tiedot

Miksi täydennyskoulutus kannattaa?

Syvennä osaamistasi

Hanki uutta virtaa arkeen täydennyskoulutuksesta!

Voit syventää ja vahvistaa aiempaa osaamistasi tuoreella tiedolla käytännönläheisesti.

Verkostoidu

Ammatilliset verkostot ovat nykypäivänä kullanarvoisia.

Koulutuksissamme tapaat ihmisiä erilaisista organisaatioista ja tehtävistä. Pääset verkostoitumaan ja jakamaan kokemuksia muiden osallistujien kanssa.

Opiskele työn ohessa

Täydennyskoulutuksissamme opiskelet joustavasti työn ohessa ja voit soveltaa oppimaasi heti omaan työhösi.

Tuemme sinua työn ja opiskelun yhdistämiseen liittyvissä kysymyksissä vuosien kokemuksella.

Kokemuksia Anestesiahoitotyöhön erikoistunut osaaja -koulutuksesta

"Antoisa koulutuskokonaisuus. Monipuolinen ryhmä tuki oppimista keskustelujen kautta. Luennoitsijat erittäin asiantuntevia ja aiheet tarjosivat mahdollisuuden syventää omaa osaamista sekä oppia uutta. Olen erittäin tyytyväinen lääkärien ja muidenkin asiantuntijoiden luentoihin."

"Kurssin tehtävät sopivan kokoisia, ei vaatinut päiväkausien työtä."

"Simulaatiot olivat opettavaisia. Niitä olisi saanut olla enemmän."

"Kouluttajat olivat asiantuntevia 4,75 / 5 (palautekyselyn mukaan)"

"Harjoittelu itselleen vieraassa työympäristössä (teholla) oli tärkeä oppimiskokemus ja lyhyestä jaksosta huolimatta opin paljon uutta ja jakso oli mielenkiintoinen. Myös erinomaiset asiantuntevat luennoitsijat ja mielenkiintoiset luennot sekä loistavat simulaatiot olivat todella hyvät."

Asiantuntijat

LAB-ammattikorkeakoulu