Vuorovaikutustaidot ja asiakaskohtaamiset
Hyvät vuorovaikutustaidot ja läsnäolo ovat tärkeitä asiakaskohtaamisessa. Koulutuksessa kasvatetaan vuorovaikutustaitoja ja kykyä kohdata asiakas turvallisesti ja tehokkaasti.
Erityyppisten soveltavien improvisaatiharjoitusten, reflektion ja palautteen kautta tutkitaan omia toimintatapoja. Lisäksi pohditaan, miten oma ja muiden toiminta tukee vuorovaikutustilanteen turvallisuutta, sujuvuutta ja tavoitteisiin pääsemistä.
Koulutuksen jälkeen...
- tunnistat omat vahvuutesi ammatillisessa vuorovaikutuksessa
- tiedät miten voit parantaa asiakastilanteiden vuorovaikutusta
- osaat viestiä tavoitteellisesti
- osaat kohdata asiakkaan turvallisesti ja tehokkaasti.
Sisältö
- Turvallisen ilmapiirin rakentaminen
- Kehonkieli ja vuorovaikutus
- Kohtaaminen asiakastilanteissa ja tiimityössä
- Tavoitteellinen yhteistyö asiakkaan lähtökohdista käsin
- Statusilmaisun tietoinen hyödyntäminen
Koulutuksessa harjoitellaan improvisaation avulla vaikuttavan vuorovaikutuksen perusasioita: läsnäoloa, katsekontaktia, tahdikasta kohtaamista, asiakkaan omien voimavarojen tunnistamista, niiden vahvistamista ja hyödyntämistä. Lisäksi tutkitaan statusilmaisua asiakastilanteessa ja työyhteisössä.
Räätälöimme koulutuksen sisällön yrityksen tarpeiden ja toiveiden mukaisesti esim. monikieliseksi.