23.1.2025 - 7.11.2025
Laajuus
30 opintopistettä
Oppimismenetelmät
Käytännön harjoitukset, huippuasiantuntijoiden luennot, yhdessä oppiminen verkossa ja koululla sekä mielenkiintoinen tutustuminen Pajulahdessa kuntotestauksen maailmaan. Koulutuksen tehtävät on pohdittu työn ohella mahdollistuviksi ja niiden suorittamisen muoto voi olla moninainen.
Kuntoutuksen ja liikunnan alalla toimivat korkeakoulutetut ammattilaiset, esim. fysioterapeutti, naprapaatti, osteopaatti, sairaanhoitaja, liikunnanohjaaja (amk) tai muu soveltuvan koulutuksen omaava.
3200 € + alv 25,5 %

Tule vahvistamaan osaamistasi LAB Erikoistunut osaaja -tuoteperheen uutuuskoulutukseen!

Koulutus on suunniteltu sinulle, kuntoutus- ja liikunta-alan ammattilainen, joka haluat laajentaa taitojasi ja syventää ymmärrystäsi liikunnan, ravitsemuksen ja henkilökohtaisen valmennuksen keskeisissä osa-alueissa. Koulutus tarjoaa sinulle mahdollisuuden kehittyä ja vahvistaa ammatillista profiiliasi monipuolisena liikunta- ja kuntoutusalan asiantuntijana.

Koulutuksen aikana perehdytään fyysisen toimintakyvyn arviointiin ja kehittämiseen, terveyttä edistävien ravitsemustottumusten muokkaamiseen ja muutosprosessin läpivientiin eri asiakasryhmissä. Opit parhailta asiantuntijoilta näyttöön perustuvat käytännön työkalut ja menetelmät, joiden avulla toteutat turvallista ja tehokasta valmennusta ja kuntoutusta omassa työympäristössäsi.

Koulutuksen jälkeen

• osaat suunnitella, ohjelmoida ja ohjata turvallista ja tehokasta liikuntaharjoittelua asiakkaille monipuolisesti erilaisissa harjoitusympäristöissä
  • hallitset terveyttä edistävän ravitsemuksen periaatteet erilaisissa asiakasryhmissä.
  • toimit asiantuntijana liikunnan ja terveyden edistämisessä.
  • sinulla on valmiudet kohdata asiakas entistä moniulotteisemmin laajalla ja haastavalla kuntoutuskentällä.

• Keskeiset terveyshaasteet, liikunta ja lääkitykset 5 op
  • Fyysinen suorituskyky 5 op
  • Liikuntaravitsemus 2 op
  • Liikuntavalmennus 3 op
  • Kuntoutuksesta suorituskykyyn 5 op
  • Asiantuntijana muutosprosessissa 5 op
  • Personal trainer -asiantuntijuuden syventäminen 5 op

Tarkemmat tiedot

Asiantuntijat

LAB-ammattikorkeakoulu

Jaakko Monto

Aki Laitinen

fysioterapeutti, ammattivalmentaja

Juho Kuusisaari

osteopaatti, ammattivalmentaja

Eero Haapala

liikuntalääketieteen yliopistonlehtori, lasten ja nuorten liikuntafysiologian dosentti

Enni Hietavala

liikuntatieteiden tohtori, urheiluravitsemuksen asiantuntija

Miksi täydennyskoulutus kannattaa?

Syvennä osaamistasi

Hanki uutta virtaa arkeen täydennyskoulutuksesta!

Voit syventää ja vahvistaa aiempaa osaamistasi tuoreella tiedolla käytännönläheisesti.

Verkostoidu

Ammatilliset verkostot ovat nykypäivänä kullanarvoisia.

Koulutuksissamme tapaat ihmisiä erilaisista organisaatioista ja tehtävistä. Pääset verkostoitumaan ja jakamaan kokemuksia muiden osallistujien kanssa.

Opiskele työn ohessa

Täydennyskoulutuksissamme opiskelet joustavasti työn ohessa ja voit soveltaa oppimaasi heti omaan työhösi.

Tuemme sinua työn ja opiskelun yhdistämiseen liittyvissä kysymyksissä vuosien kokemuksella.

fysioterapia
kuntoutus