Vuonna 2025
15 opintopistettä
Oppimismenetelmät
Koulutuspäivät ja työnohjausprosessi
Sairaalassa tai avokuntoutuksessa työskentelevät fysioterapeutit
Ilmoitetaan myöhemmin

Lasten ja nuorten psykofyysisen fysioterapian osaaja

Lapsuus ja nuoruus ovat voimakkaan fyysisen ja psyykkisen kehityksen aikaa. Lasten ja nuorten mielenterveyden haasteet lisääntyvät ja ympäri Suomea tarvitaan lasten ja nuorten psykofyysisen fysioterapian osaajia kysynnän jatkuvasti kasvaessa.

Lasten- ja nuorten psykofyysisen fysioterapian osaaja -opinnoissa syvennät osaamistasi lapsen ja nuoren tutkimisesta, havainnoinnista ja terapian suunnittellusta psykofyysisestä näkökulmasta. Saat koulutuksesta uusia työvälineitä kohtaamiseen, terapian sisältöön, lapsen ja nuoren toimintaympäristössä työskentelyyn ja terapeuttiseen harjoitteluun.

Koulutuksen jälkeen...

• omaat laajat valmiudet lapsen ja nuoren kohtaamiseen, tutkimiseen ja terapioiden suunnitteluun psykofyysisen fysioterapian näkökulmasta
  • tunnistat lapsen ja nuoren psykofyysisen kuntoutuksen terapiapolun ja edistät fysioterapeuttina lapsen, nuoren ja perheen hyvinvoinnin ja kuntoutumisen tukemista
  • osaat soveltaa työkalupakistasi monipuolisia keinoja ja menetelmiä eri toimintaympäristöissä huomioiden lapsen ja nuoren iän sekä kehityksen yksilöllisyyden.

• Lasten ja nuorten psykofyysisen fysioterapian viitekehys 3 op
  • Mielenterveyden erityiskysymykset lasten ja nuorten psykofyysisessä fysioterapiassa 4 op
  • Lapsen ja nuoren tutkiminen, havainnointi ja terapeuttiset harjoitteet 5 op
  • Kiintymyssuhde ja kaltoinkohtelu 1 op
  • Portfoliotyöskentely 1 op
  • Työnohjaus 1 op

Tarkemmat tiedot

Asiantuntijat

Miksi täydennyskoulutus kannattaa?

Syvennä osaamistasi

Hanki uutta virtaa arkeen täydennyskoulutuksesta!

Voit syventää ja vahvistaa aiempaa osaamistasi tuoreella tiedolla käytännönläheisesti.

Verkostoidu

Ammatilliset verkostot ovat nykypäivänä kullanarvoisia.

Koulutuksissamme tapaat ihmisiä erilaisista organisaatioista ja tehtävistä. Pääset verkostoitumaan ja jakamaan kokemuksia muiden osallistujien kanssa.

Opiskele työn ohessa

Täydennyskoulutuksissamme opiskelet joustavasti työn ohessa ja voit soveltaa oppimaasi heti omaan työhösi.

Tuemme sinua työn ja opiskelun yhdistämiseen liittyvissä kysymyksissä vuosien kokemuksella.

Kokemuksia Lasten ja nuorten psykofyysisen fysioterapian osaaja -koulutuksesta

"Koulutus oli oikein onnistunut. Sain paljon työelämään sovellettavaa tietoa ja osaamista."

"Opettajat olivat innostuneita, rentoja ja hauskoja, opetettavan sisällön asiantuntijoita."

"Käytännön harjoitteet ja oman kehon kautta kokeminen oli todella antoisaa."

fysioterapia
kuntoutus