Ajankohta
Oppimismenetelmät
Luennot, harjoitukset, case-esimerkit
Kohderyhmä
Fysioterapeutit, mutta myös toimintaterapeutit, lääkärit, geronomit ja hoitajat hyötyvät koulutuksesta.
195 € + alv 25,5 %

Ikääntymisen vaikutus toimintakykyyn ja tasapainoon – arviointi ja harjoittaminen

Ikääntyminen aiheuttaa moninaisia toimintakykyyn liittyviä muutoksia, joita moniammatillisen työryhmän tulee ratkoa. Joskus ikääntymiseen linkittyy alkava neurologinen sairaus aiheuttaen motoriseen sekä fyysisen toimintakykyyn liittyviä muutoksia. Kuntoutuksen monialainen näkökulma auttaa ymmärtämään eri tyyppisten osa-alueiden merkitystä toimintakyvyn arvioinnissa, harjoittelun, kuntoutuksen menetelmien sekä vaikuttavuuden arvioinnissa.
Koulutuksessa käydään läpi laaja-alaisesta toimintakyvyn näkökulmasta ikääntymiseen liittyvät keskeiset piirteet, etenkin tasapainoon ja liikkumiseen liittyen

Tavoite

• opit aivojen ja keskushermoston keskeiset tekijät toimintakykyyn ja ikääntymiseen liittyen
  • osaat havainnoida, tarkkailla ja arvioida ikäihmisen toimintakykyä moniammatillisesta näkökulmasta
  • osaat soveltaa ja käyttää kuntoutuksen ammattilaisten tekemiä toimintakyvyn mittauksia ja arviointeja
  • opit keskeisten toimintakyvyn harjoittamisen perusteet sekä työtapoja ikääntyneen liikkumisen ja tasapainon edistämiseen ja ylläpitoon

• ikääntymisen vaikutus
  • toimintakyvyn arviointi ja harjoittaminen
  • kuntoutus
  • harjoittelu
  • vestibulaarijärjestelmä
  • liikkuminen
  • tasapaino

Tarkemmat tiedot

Asiantuntija

Matti Vartiainen

fysioterapeutti, Terveystieteiden maisteri, filosofian tohtori, toimitusjohtaja ja startup-yrityksen Ainone perustaja
Tutustu tarkemmin

Miksi täydennyskoulutus kannattaa?

Syvennä osaamistasi

Hanki uutta virtaa arkeen täydennyskoulutuksesta!

Voit syventää ja vahvistaa aiempaa osaamistasi tuoreella tiedolla käytännönläheisesti.

Verkostoidu

Ammatilliset verkostot ovat nykypäivänä kullanarvoisia.

Koulutuksissamme tapaat ihmisiä erilaisista organisaatioista ja tehtävistä. Pääset verkostoitumaan ja jakamaan kokemuksia muiden osallistujien kanssa.

Opiskele työn ohessa

Täydennyskoulutuksissamme opiskelet joustavasti työn ohessa ja voit soveltaa oppimaasi heti omaan työhösi.

Tuemme sinua työn ja opiskelun yhdistämiseen liittyvissä kysymyksissä vuosien kokemuksella.

Voisit olla kiinnostunut näistä koulutuksista

Aihepiiri
fysioterapia