Asiakasymmärryksen merkitys ja tulevaisuuden asiakkaat
Tässä palvelumuotoilukoulutuksessa keskiössä on asiakasymmärryksen hyödyntäminen tulevaisuuteen suuntaavien palvelujen kehittämisessä. Asiakkaiden tarpeet ja kulutuskäyttäytyminen ovat muuttuneet. On löydettävä uudenlaisia ratkaisuja ja tarjottava kohdennetumpia ja juostavampia palveluja monikanavaisesti. Tulevaisuuteen suuntaava ajattelu tuo reagointivalmiuksia muutoksiin.
Koulutuksessa tutustutaan erilaisiin asiakasprofiileihin, asiakaspolkuihin sekä asiakkaiden päätöksiin vaikuttaviin tekijöihin. Pohdimme mitkä asiat ovat asiakkaille tärkeitä. Tutustumme syvemmin menetelmiin, joiden avulla yritys voi osallistaa asiakkaita palvelujen kehittämineen. Keskustelemme myös miten digitaalisuus ja kuluttajakäyttäytymisen trendit vaikuttavat asiakkaan toimintaan.
Koulutuksen jälkeen...
- ymmärrät miten palvelumuotoilua ja asiakasymmärrystä voidaan hyödyntää palvelujen ja asiakaskokemuksen kehittämisessä
- osaat hyödyntää keskeisiä palvelumuotoilun työkaluja omassa työssäsi.
Sisältö
- Tulevaisuuteen suuntaavuus ja kuluttajakäyttäytymisen muutoksiin reagointi
- Asiakasymmärrys ja osallistava palvelujen kehittäminen
- Asiakkaan palvelupolun ymmärtäminen ja hyödyntäminen asiakaskokemuksen kehittämisessä (fyysinen ja digitaalinen ympäristö)
Koulutuksessa on käytännönläheinen ote. Aihetta käsitellään vuorovaikutteisesti ja lyhyiden tehtävien avulla.
Räätälöimme koulutuksen sisällön yrityksen tarpeiden ja toiveiden mukaisesti.