Ajankohta
Laajuus
30 op
Oppimismenetelmät
Koulutus toteutetaan kokonaan verkkovälitteisesti moderneja oppimisympäristöjä hyödyntäen. Lähipäivät ovat interaktiivisia livelähetyksiä. Oppimistehtävät integroituvat työelämän ja oman asiantuntijuuden kehittämiseen.
Kohderyhmä
Voit hakea koulutukseen, kun sinulla on aiempi korkeakoulun tai opistoasteen tutkinto sekä alan työkokemusta.
1 500 €, alv 0 % (veroton koulutus)

Sosiaali- ja terveysalan palveluiden kehittäjä -erikoistumiskoulutus

Sosiaali- ja terveyspalveluiden kehittämisen keskiössä tulee olla hyvinvoiva asiakas. Samaan aikaan palvelut tulisi muotoilla niin, että ne ovat kustannustehokkaita ja vaikuttavia. Sote-palveluissa työskentelevien kehittämisosaamista vahvistamalla, se on aidosti mahdollista.

Sosiaali- ja terveysalan palveluiden kehittäjä -erikoistumiskoulutuksen johtavia teemoja ovat tulevaisuuden ennakointikyky, muuttuvan lainsäädännön tuntemus, palveluiden laadun ja vaikuttavuuden arviointi sekä talousosaaminen. Koulutuksessa keskitytään mm. uudistuvien sosiaali- ja terveyspalveluiden käyttäjälähtöisyyden sekä sähköisten palveluiden kehittämisosaamiseen.

Koulutuksen aikana tehdään omaan työyhteisöön tai kehittämishankkeeseen kehittämistehtävä, joka syventää opiskelijan osaamista ja kehittää työyhteisön, alueen tai valtakunnan tason osaamista.

Koulutuksen jälkeen osaat

• ennakoida ja tunnistaa sosiaali‐ ja terveysalan palveluverkoston kehittämistarpeet
  • löytää erilaisia ratkaisuja palvelujen uudistamiseen
  • soveltaa luovia- ja toiminnallisia menetelmiä luotsatessaan työyhteisöjä ja ryhmiä kehittämistyössä
  • suunnitella ja toteuttaa asiakaslähtöisiä palvelukokonaisuuksia‐ ja palveluketjuja sekä palveluita perehtymällä palvelumuotoilun periaatteisiin, menetelmiin ja erilaisiin toteuttamistapoihin
  • hyödyntää kehittyvän digitalisaation ja teknologian tuomia mahdollisuuksia sekä soveltaa digitalisoinnin ja tiedolla johtamisen periaatteita
  • hallita toiminnan taloudellisuuden ja kustannustehokkuuden periaatteet
  • toimia eettisesti kestävällä tavalla kustannustehokkaissa palveluissa

Tarkemmat tiedot

Miksi erikoistumiskoulutus kannattaa?

Syvennä osaamistasi

Hanki uutta virtaa arkeen erikoistumiskoulutuksesta!

Voit syventää ja vahvistaa aiempaa osaamistasi tuoreella tiedolla käytännönläheisesti.

Verkostoidu

Ammatilliset verkostot ovat nykypäivänä kullanarvoisia.

Koulutuksissamme tapaat ihmisiä erilaisista organisaatioista ja tehtävistä. Pääset verkostoitumaan ja jakamaan kokemuksia muiden osallistujien kanssa.

Opiskele työn ohessa

Erikoistumiskoulutuksissamme opiskelet joustavasti työn ohessa ja voit soveltaa oppimaasi heti omaan työhösi.

Tuemme sinua työn ja opiskelun yhdistämiseen liittyvissä kysymyksissä vuosien kokemuksella.

Asiantuntijat

LAB-ammattikorkeakoulu

Jaana Ahl

asiantuntija