LUT Executive MBA – teoria käytännön tukena strategisessa johtamisessa

Olin jo pitkään miettinyt jatko-opintoja ja mietin, millaista lisäarvoa Executive MBA -opinnoista voisin saada. Koulutukseltani olen kauppatieteiden maisteri LUT-yliopistosta ja voin nyt vahvistaa, että LUT Executive MBA täydentää hyvin myös kaupallista pohjatutkintoa.

LUT EMBA -ohjelma laajensi osaamistani erityisesti strategisen johtamisen puolelle. Täydennyskoulutuksesta saatu viimeisin tutkimustieto auttaa yrityksen strategisessa suunnittelussa. Teoria syventää näkemystä käytännön kokemuksen tukena, mitä pidän hyvin tärkeänä.

Työnantajani kannusti opiskeluun. Sain vapaat kädet sopivan aloitusajankohdan valitsemiseen ja itseäni kiinnostavien moduulien valintaan, mutta harjoitustöiden aiheita sparrattiin myös yhdessä. Opinnot tukivat vahvasti omaa työtäni ja niistä oli selkeästi hyötyä työnantajalleni.

Valitsin teemaopinnoikseni tietojohtamisen, sillä siinä itselläni oli eniten uutta opittavaa ja aihe on ajankohtainen. Pankeissa on valtava määrä dataa ja sitä tulisi hyödyntää entistä paremmin.

OP Kaakkois-Suomen varatoimitusjohtaja ja LUTin alumni Paula Arminen-Peltonen kertoo LUT Executive MBA -opinnoistaan.
”Parasta opinnoissani oli monipuolinen kurssitarjonta, loistavat luennoitsijat ja opiskelukaverit. Tuki LUTin puolelta oli erinomaista, minkä ansiosta oli helppoa keskittyä opiskeluun.”
Paula Arminen-Peltonen
Bank Manager, OP Kaakkois-Suomi
Tutustu LUT EMBA -ohjelmaan

Opiskelu oli mukavaa ja hauskaa, mutta vaativaa

Opiskelu oli mielestäni todella mukavaa ja hauskaa, mutta se oli myös vaativaa ja töitä piti tehdä paljon. Nautin harjoitustehtävien kirjoittamisesta – ne oikein imaisivat mukaansa, mutta siihen tietysti kului aikaa viikonlopuista ja urheilun harrastaminen jäi vähemmälle. Työn ja opiskelun yhdistäminen sujui kuitenkin hyvin.

Verkostoituminen LUT EMBA -opintojen aikana oli itselleni todella tärkeää ja merkityksellistä.

Meillä oli erittäin hyvä opiskelijaporukka, jossa tutustuin erilaisiin ihmisiin ja toimialoihin. Huomasimme monessa asiassa paljon samankaltaisuutta, mutta pohdimme myös haasteita, jotka olivat omaan alaan verrattuna erilaisia ja vaativat toisenlaista näkökulmaa.

Paikallista yhteistyötä elinvoimaisuuden eteen

Paikallisena maakuntapankkina olemme tehneet pitkään yhteistyötä LUT-yliopiston kanssa. Minulla on pankissa useita kollegoita, jotka ovat suorittaneet LUT Executive MBA -ohjelman. Yliopistolta löytyy myös asiantuntijoita monenlaiseen tarpeeseen. Olemme toteuttaneet yhdessä useampia lyhyitä ja pidempiä koulutuksia, esimerkiksi ESG- ja vastuullisuusasioihin ja viimeisimpänä tekoälyyn liittyen.

Yhteistyö LUTin kanssa on ollut meidän näkökulmastamme todella luontevaa. Haluamme tukea alueemme elinvoimaisuutta ja sen takia meille on myös valtavan tärkeää tehdä yhteistyötä paikallisen yliopiston kanssa. Näin toimimme varmasti myös tulevaisuudessa.

Lue seuraavaksi: